Recensie: My Way, Monica Geuze

Vorige week kwam het boek van Monica Geuze uit: My Way. Vanochtend heb ik het boek gekocht en… hij was in een ruk uit.Toen ik het boek open sloeg vielen mij gelijk de prachtige foto’s en de leuke quotes op. Vanaf het moment dat ik begon met lezen van het boek werd ik gelijk meegenomen in het verhaal.

Wijze lessen
Monica neemt je mee in haar leven en vertelt hoe het vroeger was, nu is en wat ze in haar toekomst graag nog wil. Ze geeft zelf in haar boek aan niet veel bezig te zijn met haar toekomst, maar ook dit weet ze goed te verwoorden en geeft je wijze lessen mee. Dit doet Monica in haar hele boek en dat vind ik dan ook een sterk punt in het boek. Naast dat ze vertelt over haar persoonlijke ervaringen geeft ze ook raad en haar visie op het leven mee. Ik denk dat dit voor veel mensen een inspiratie of stimulans is.

Niet alles is rooskleurig
De verdeling van toen, nu en straks vind ik persoonlijk goed bedacht. Hierdoor zie je ook dat Monica op sommige vlakken zichzelf is gebleven maar op andere vlakken zichzelf heeft ontwikkeld. De eerlijk- en openheid uit haar vlogs komt ook terug in haar boek. Ze vertelt niet alleen over de rooskleurige dingen uit haar leven, want Instagram is niet altijd wat het lijkt ;). Monica vertelt bijvoorbeeld over haar tijd als opstandige puber, over de tijd dat ze heel ongelukkig was en de impact op haar na het overlijden van haar tante.

20170515_160142

Prachtige foto’s
Naast de tekst in haar boek ziet ook de vormgeving er prachtig uit. Het laatste hoofdstuk bestaat uit een vriendenboekje, wat ziet dat er tof uit! Ook leuk: Monica geeft een reactie op de mensen die in haar vriendenboekje hebben geschreven. De binnenkant is gevuld met prachtige foto’s van vroeger en nu. De layout van de bladzijdes met tekst is ook goed verdeeld waardoor het boek makkelijk en lekker leest.

Het boek van Monica is dus een echte aanrader. Inspirerend, motiverend en natuurlijk ook vol met de humor van haar.

a60w4041Creators FC